Messzirementember

Golyó mexikói túrája

Friss topikok

  • Nászutasok: Acapulcoban tessék lőni clavadistákat! ilyeneket, mint ezek: www.youtube.com/results?search_quer... (2008.02.05. 20:15) Update - Acapulco
  • Nászutasok: A bálnanézés szabályai a következők: Bálnanéző hajó az, amin van legalább egy fő óceanográfikus ... (2008.02.05. 20:05) Balnanezes Puerto Vallarta-ban
  • Üvege$: Aki olyan bátor, hogy még az üveghez is hozzányúl, annak még ez sem kihívás! ;o) (2008.01.29. 07:41) Zacatecas kepei
  • quitz: na végre, nagy volt a csönd Már éppen javasoltam, hogy a holnapi pókerezést Golyó Memorial Tourna... (2008.01.05. 00:28) Elindultam
  • Goyo: Nem. Azok nem működtek, mert hiányzott a belük. Valószínűleg az előző tulaj egyszer rossz helyen p... (2007.11.30. 22:18) Bogaram

HTML

Linkblog

HTML

Puebla

2008.01.11. 00:44 | Goyo | Szólj hozzá!

Kepek nelkul.
Delutan egy korul erkeztem meg Puebla-ba, az azonos nevu allam fovarosaba. A szallast megtalalni baromi egyszeru volt. Az utcakat itt is szamozzak, de belevisznek meg egy csavart. Ket utca keresztezodeset kijeloltek origonak, ezeknek az utcaknak meg nevuk is van, de ezektol indulva szamoznak, megpedig ugy, hogy az eszak-deli utcakat a kozeppontol nyugatra paratlan, attol keletre paros szamokkal jelolik, es azt is hosszateszik, hogy eszaki vagy deli. A kelet-nyugati utcak ugyanigy a kozepponttol eszakra parosak, attol delre paratlanok. En most eppen a Calle 4 Poniente-ben lakom, a 3 Norte es az 5 Norte kozott. Ebbol konnyen kiszamolhato, hogy a fotertol 4 es fel sarokra vagyok.
Mikor megerkeztem, a recepcios kislanytol megkerdeztem, hogy hol parkolhatok, aki egy kis idot kert, az epulet elol elzavart egy kisteherautot, es mutatta, hogy oda. Tehat napi 135 peso-ert (ennyi a dorm-ban egy agy) nem csak reggelit, hanem ingyenes allando parkolasi lehetoseget is kapok. Az allamat meg azota is keresem.
Utana kis setara indultam, es be kellett latnom, hogy utikonyvem szerzojenek igaza volt. Itt tenyleg nem lehet 3 sarkot barmilyen iranyba setalni ugy, hogy ne talalkozzunk kozben egy templommal. A belvaros epuletei itt is szepen rendbe vannak hozva, vagy eppen felujitjak oket. Az egyetlen szamomra (regi-) uj jelenseg itt a kutyaszar es pisaszag az utcan. Civilizacios betegsegnek tunik...
Ket ora setalas utan megeheztem, es gondoltam, megkostolok valami helyi specialitast. Lehet, hogy nem fel 4-kor kellett volna ebedelnem, de meg valoszinubb, hogy nem ott, ahol probalkoztam. Mikor erdeklodtem rola, hogy mi is az a "Pozole" annyit kaptam magyarazatkent, hogy malac kukoricaval; emberunk nem volt tul segitokesz, en viszont tenyleg borzaszto ehes, igy kikertem. Amikor megkaptam a malacfejlevest kukoricagombocokkal, meg probaltam jo kepet vagni a dologhoz, de amikor kiderult, hogy ez az abalo le meg teljesen izetlen is, inkabb kertem a szamlat. Nem tudom, fogok-e meg vele probalkozni mashol...
Ezek utan felkerestem egy kozeli szendvicsbart, es betoltam egy mole-s csirkeszendvicset, ami utan ujra embernek erezhettem magam. Most pedig megyek csaszkalni meg egyet, mielott beut a fagy. 2150 meteren vagyok ugyanis, es errefele is hidegek az estek.

A bejegyzés trackback címe:

https://messzirementember.blog.hu/api/trackback/id/tr95292984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása