Messzirementember

Golyó mexikói túrája

Friss topikok

  • Nászutasok: Acapulcoban tessék lőni clavadistákat! ilyeneket, mint ezek: www.youtube.com/results?search_quer... (2008.02.05. 20:15) Update - Acapulco
  • Nászutasok: A bálnanézés szabályai a következők: Bálnanéző hajó az, amin van legalább egy fő óceanográfikus ... (2008.02.05. 20:05) Balnanezes Puerto Vallarta-ban
  • Üvege$: Aki olyan bátor, hogy még az üveghez is hozzányúl, annak még ez sem kihívás! ;o) (2008.01.29. 07:41) Zacatecas kepei
  • quitz: na végre, nagy volt a csönd Már éppen javasoltam, hogy a holnapi pókerezést Golyó Memorial Tourna... (2008.01.05. 00:28) Elindultam
  • Goyo: Nem. Azok nem működtek, mert hiányzott a belük. Valószínűleg az előző tulaj egyszer rossz helyen p... (2007.11.30. 22:18) Bogaram

HTML

Linkblog

HTML

Sisal

2007.10.23. 22:39 | Goyo | Szólj hozzá!

A hétvégén másodszor voltunk Sisal-ban. Ez a kis halászfalu korábban fontos kikötő volt, de Progreso fejlődésével elvesztette ezt a szerepét. Erről a településről kapta a nevét a Sisal-kender, ami valójában egy kaktuszfajta, de a belőle kinyerhető rostok miatt kendernek nevezik. Ennyit a történelemről.
Oreszt egyik ismerőse - Adolfo - vásárlásmániában szenved. Az elmúlt évben megtakarításai nagy részét kitesurf termékekre fordította. Így most van: - 2 sárkánya (9 és 14 méteres); - 2 beülője; - 2 deszkája. Ezekkel mentünk mindkétszer játszani Sisal-ba, de az első alkalommal horgásztunk is egyet.
Maga a falu eléggé elmaradott, a tengerpartja iszapos és néhol büdös. Szóval nem éppen egy turistamágnes. Ennek köszönhetően csak néhány halász lézeng a parton. Másik fontos előnye még a partnak, hogy lassan mélyül, így ideális tanulásra.






















Maga a sport eléggé bonyolultnak tűnik, mivel egyszerre kell figyelni a sárkányra és a lábadon lévő deszkára is. Én egyelőre csak deszka nélkül ökörködtem, de a második alkalommal már így is eléggé érdekes dolgokat tudtam csinálni a kicsi sárkánnyal. (hasamon pattogtam, miközben a sárkánnyal nyolcasokat rajzoltam az égre)
Két héttel ezelőtt két napig maradtunk. Életemben először egy függőágyban próbáltam elaludni, ami a sok szénsavas fájdalomcsillapító italnak köszönhetően nagy nehezen sikerült. Másnap reggel egy kis csónakkal horgászni indultunk.

























A felszerelés igen egyszerű: egy nagy tekercs damil, és annak végén egy darab ólom és horog. Az első megállásnál megdöbbentő mennyiségű halat sikerült fognom. Bedobtam a csalit, leért a fenékre, és már ránthattam is ki. Sajna a halak meglehetősen aprók voltak, de így is érdekes élmény volt 7-8 halat ugyanennyi perc alatt kifogni. 3-4 óra horgászás után indultunk vissza (már nagyon rámfért).

























A kifogott halak megfelelő részeit nyersen összevágva citromos, korianderes, hagymás, paradicsomos lében áztatva ettük meg - természetesen tortilla-ba tekerve. Ez a ceviche de pesca.
Sokmindent tanultam. Ezek közül a legfontosabb, hogy csónakban nem iszunk szénsavas üdítőt, és nem reggelizünk be csónakázás előtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://messzirementember.blog.hu/api/trackback/id/tr26205429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása