Messzirementember

Golyó mexikói túrája

Friss topikok

  • Nászutasok: Acapulcoban tessék lőni clavadistákat! ilyeneket, mint ezek: www.youtube.com/results?search_quer... (2008.02.05. 20:15) Update - Acapulco
  • Nászutasok: A bálnanézés szabályai a következők: Bálnanéző hajó az, amin van legalább egy fő óceanográfikus ... (2008.02.05. 20:05) Balnanezes Puerto Vallarta-ban
  • Üvege$: Aki olyan bátor, hogy még az üveghez is hozzányúl, annak még ez sem kihívás! ;o) (2008.01.29. 07:41) Zacatecas kepei
  • quitz: na végre, nagy volt a csönd Már éppen javasoltam, hogy a holnapi pókerezést Golyó Memorial Tourna... (2008.01.05. 00:28) Elindultam
  • Goyo: Nem. Azok nem működtek, mert hiányzott a belük. Valószínűleg az előző tulaj egyszer rossz helyen p... (2007.11.30. 22:18) Bogaram

HTML

Linkblog

HTML

Cozumel

2007.11.06. 19:02 | Goyo | Szólj hozzá!

A hosszúhétvége adta lehetőséget kihasználva Cozumel-re látogattunk. A célok közé tartozott a nyíltvizi búvárvizsga megszerzése, ami nekem elsőre kicsit problémásnak tűnt 4 nap alatt. Szerda délután indultunk Merida-ból és igen lassan értünk el Playa del Carmen-ig. Másnap hajnalban ment a kompunk Calica-ból, de téves információk miatt végül azon csak a kocsit sikerült átvinni (a sok veszélyes szállítmány miatt nem engedtek fel rá utasokat, csak a sofőrt). A 3 utas hajón kelt át Cozumel-re.






















Cozumel szigetén mindenki a turizmusból él. Híres korallzátonyai miatt rengetegen jönnek ide búvárkodni és maja romokat is lehet találni a szigeten, ezért a nagy tengeri cirkálóknak is kedvelt megállóhelye. Minden nap legalább 2-3 ezer turista érkezik csak ezeken a hajókon.





















Engem leginkább a papírom megszerzése érdekelt, így már csütörtök reggel 11 körül az első merülésemet csinálhattam az oktatóval a Paraíso recife-nél (paradicsom zátonynál). Eleinte le-fel lifteztem, mert nem mindig ürítettem ki teljesen a tüdőmet, és nem tartottam be a búvárkodás legelső szabályát: mindig folyamatosan kell lélegezni, és soha nem szabad visszatartani a lélegzetet.










































A hosszú út és az első búvárlecke kellőképpen elfárasztott, így délután nem volt nehéz aludni egy nagyot. Este San Miguel főterén néztük a Hanal Pixán alkalmából rendezett programot, és találkoztunk sok édességet kunyizó gyerekkel is, de sajna erre nem voltunk felkészülve. Később egy turisták által kevésbé ismert helyen (értsd: nem volt tele sok hangoskodó usákkal) remek arrachera taco-t és finom sört fogyasztottunk.
Másnap fél nyolcas kelés után indultunk merülni (én természetesen csak sznorkelezni), délután pedig a második búvárleckém következett. A felszínről is sok érdekeset láttam, de azért evett a sárga irigység, hogy én nem mehetek. Út közben több búvárhajó mellett is elhaladtunk, láttunk rengeteg sznorkelező embert, volt sok üvegaljú csónak. De ezen azért komolyan meglepődtem:























Mivel a második órán teljesítettem minden feladatot, így már csak az írásbeli maradt hátra, amit este 7 körül sikerrel vettem, így megkaptam az ideiglenes papírt arról, hogy búvárkodhatok.
Este nehezen tudtam elaludni, vártam a másnapot és az első igazi merülést. Amikor kiderült, hogy először 30 méterre megyünk, a túravezető ódzkodott kissé, de végül beadta a derekát, és kipróbálhattam magam.
A hely neve Santa Rosa fal, 15 méteren volt a fenék, és onnan ereszkedtünk tovább a fal mellett, aminek az alja valahol nagyon mélyen van. Körülbelül 30 méteres mélységben utaztunk a fal mellett, köszönhetően a meglehetősen erős áramlatnak. Lefelé menetben volt egy kis problémám, mert a maszkom elkezdett nagyon csúnyán beázni felülről, de szerencsére a túravezető felajánlotta az övét, amivel már nem volt semmi problémám. Most jön néhány víz alatti kép, amiket nem én lőttem.
Ez az ezüst színű hal mindenhova követte a ráját:

























Ez az angyalhal rendkívül barátságos volt:
































Ő vajon mit csinálhatott? (persze vaku nélkül nem látnánk pirosnak):
























Micsoda színek! Lámpa vagy vaku nélkül pirosat és sárgát ilyen mélységben már nem érzékelhetnénk:

























A második merülés 15-18 méter körüli mélységben volt, ez volt a Bolones de Chankanaab.
Itt is minden nagyon rendben volt:





















Összesen körülbelül másfél órát voltunk a víz alatt. Nekem rendre túl hamar elfogyott a levegőm, így korábban kellett feljönnöm. Sajnos még nem szoktam le a kapálózásról, és túl sok levegőt fogyasztok feleslegesen emiatt.
Délután 4 felé még elindultunk megnézni a sziget keleti partját is. Sajnos elég hamar ránkesteledett, és megtaláltak minket a szúnyogok is.
Valahol arrafele van Magyarország:






















Ez meg egy szép naplemente:






















A kompmenetrend furcsaságainak köszönhetően vasárnap kora hajnalban indultunk el visszafelé. Mivel rengeteg időnk volt, így útbaejtettük Tulum-ot is, de erről majd legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://messzirementember.blog.hu/api/trackback/id/tr41220585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása